Budyń z płatków jaglanych – bez cukru

Wpis z dnia:

WP_20151013_002Zawsze można poszukać zdrowszych zamienników popularnych produktów, dzisiaj chciałabym zaproponować Wam budyń z płatków jaglanych. Jeśli użyjecie płatków ze znaczkiem „przekreślonego kłosa”* będzie to budyń bezglutenowy. W przepisie nie ma cukru także bez obaw możecie podać taki budyń dzieciom.

 

Składniki:

-Płatki jaglane 30g – 3 łyżki

-Mleko (możecie użyć krowiego czy ulubionego roślinnego) 250 ml – szklanka

-Banan – średnia sztuka

Przygotowanie:

Mleko doprowadzić do wrzenia, wrzucić płatki, gotować ok 3 minut aż płatki zgęstnieją. Zdjąć z ognia, dodać pokrojonego w kawałki banana, całość zblenodwać na gładką masę.

 

Porcja takiego budyniu zawiera 333 kcal, 13 g białka, 5,3 g tłuszczu i 59 g węglowodanów. Można go dowolnie modyfikować, dodać kakao, orzechy, zamiast banana można dosłodzić go łyżeczką ksylitolu lub zmiksować z suszonymi daktylami, wcześniej namoczonymi.

 

*Proso nie zawiera glutenu – kasza jaglana, płatki jaglane produkuje się własnie z prosa, jednak często podczas procesowi produkcji zostają one zanieczyszczone glutenem (jedna linia produkcyjna z produktami zawierającymi gluten). Dlatego uważnie czytajcie etykietę – może się na niej znaleźć informacja „może zawierać śladowe ilości glutenu” lub informację, że produkt jest bezglutenowy lub rysunek „przekreślonego kłosa”.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Antyspam *