Cukiniowy makaron z pomidorami i indykiem

Wpis z dnia:

DSCN1481Dzisiaj alternatywa dla zwykłego makaronu – makaron z cukinii. Danie idealne na diecie odchudzającej, jest bardzo sycące, a makaron można sobie bezkarnie dokładać. Osoby na diecie bezglutenowej również bez obaw będą mogły zajadać się takim makaronem. Najważniejsze, że danie to zawiera w sobie mnóstwo witamin i składników mineralnych, a jego przygotowanie jest proste i szybkie.

 

Składniki:

Porcja dla 1 osoby

Cukinia – średnia sztuka

Olej rzepakowy – łyżeczka

Czosnek – średni ząbek

Cebula – mała sztuka

Pomidor – 2 sztuki

Mięso z piersi indyka, bez skóry 100 g

Do dekoracji: pomidorki koktajlowe i  świeża bazylia

Sposób przygotowania:

Cukinię umyć, za pomocą obieraczki pokroić w makaron (albo typu spaghetti, albo wstążki – w zależności od ostrz jakie posiada obieraczka), wrzucić do miski, odstawić. Rozgrzać olej (u mnie olej kujawski z dodatkiem czosnku i suszonych pomidorów), wrzucić cebulę i czosnek, gdy cebulka się zeszkli, dodać pomidory, dusić kilka minut, dodać posiekane listki bazylii, doprawić pieprzem, odrobiną soli, oregano, suszoną bazylią i 1/2 łyżeczki cukru/ksylitolu. Mięso doprawić curry i ostrą papryką, zgrillować na grillu elektrycznym. Cukiniowy makaron wrzucić do garnka, wlać odrobiną wody, dusić 2-3 minuty, w międzyczasie przemieszać z 2 razy aby cały makaron ogrzał się równomiernie. Sos zblendować. Makaron wymieszać z sosem, na wierzchu ułożyć kawałki indyka, pomidorki koktajlowe i świeżą bazylię.

Danie ma tylko 300 kcal!

Smacznego 🙂

Obieraczka do cukiniowego makaronu – z biedronki, koszt kilka złotych.

DSCN1484

Gotowy makaron z cukinii.

DSCN1476

Sos podczas przygotowywania.

DSCN1477

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Antyspam *