Dieta a Święta

Wpis z dnia:

800px-Stol_wigilijnyŚwięta to czas, w którym dobrego jedzenia nie brakuje. Stoły zazwyczaj uginają się pod ciężarem różnego rodzaju potraw. Możemy wybierać między pierogami, barszczem z uszkami, karpiem, grochem z kapustą, kompotem z suszu, kutią, ciastami… Można by tak wymieniać bez końca. Dodatkowo tradycja mówi aby skosztować każdego dania. Jednak co zrobić jeśli akurat próbujemy zrzucić kilka kilogramów?

 

Najważniejsze aby dieta nie przysłoniła nam świątecznej atmosfery, nie powodowała że będziemy się po prostu źle czuli, bo nie możemy nic zjeść.

Zacznijmy od tego, że podczas Świąt nie starajmy się schudnąć, za to postarajmy się utrzymać osiągniętą do tej pory masę ciała. Jak to zrobić?

Po pierwsze nie rezygnujmy z regularności posiłków. Jeśli żołądek nie będzie nas ściskał z głodu to nie rzucimy się łakomie na wigilijną kolację. Dlatego jeśli nie wynika to z przekonań religijnych możemy odpuścić całodzienny post. Jeść normalnie co 3-4 godziny mniejsze porcje.

Po drugie nie odmawiajmy sobie wigilijnych dań, może to mieć wręcz odwrotny skutek dla diety. Może to nas zniechęcić do dalszego utrzymywania zdrowych nawyków żywieniowych. Nakładajmy sobie mniejsze porcje. Jedzmy powoli, delektujmy się smakiem. Wtedy z pewnością zjemy mniej. Dodatkowo gdy jemy szybko możemy przegapić moment kiedy nasz organizm będzie nam wysyłał sygnały, że jest już syty.

Po trzecie uważajmy na słodkie napoje. Zawierają one bardzo dużo kalorii, cukru, a często nie niosą ze sobą większych wartości odżywczych. Dlatego lepiej wybieraj wodę, możesz sobie wkroić do niej plaster cytryny i listki mięty wtedy woda nabierze innego posmaku.

Po czwarte wybierajmy owoce zamiast słodkich ciast. Jabłka, pomarańcze, mandarynki, wybór jest naprawdę szeroki, także zamiast dokładki słodkości wybierzmy owoce.

Po piąte spędzajmy czas aktywnie. Wybierzmy się na rodzinny spacer. Jeśli spadnie śnieg (choć to ostatnio rzadki widok podczas świąt) możemy pobawić się z dziećmi na dworze, ulepić bałwana, porzucać się śnieżkami.

Innym wyjściem jest odchudzenie świątecznych potraw, zastosowanie dietetycznych przepisów. Jednak jest to tylko kilka dni w roku, dlatego jeśli zachowamy umiar i rozsądek nie musimy zmieniać przepisów dla całej rodziny.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Antyspam *