Karkówka z ananasem, nerkowcami, sezamem i marchewką

Wpis z dnia:

DSCN1447Dzisiaj przepis na karkówkę, jak wiadomo w diecie bardzo istotna jest różnorodność, dlatego na takie mięso też możemy sobie czasami pozwolić 🙂 Ten przepis pochodzi z książki Dania z Woka, dlatego też zakłada krótkotrwałe smażenie w wysokiej temperaturze i ciągłe mieszanie. Dzięki temu składniki zachowują swoje soki oraz sporo wartości odżywczych, poza tym danie się nie przypala i nie przysmaża – dlatego nie wydzielają się substancje szkodliwe, które powstają przy długotrwałym smażeniu.

Składniki:

Karkówka – najlepiej chuda 400-500g

Orzechy nerkowca – 75g (dwie garści)

Marchew – 2 małe lub 1 duża

Ananas (najlepiej świeży) – 3-4 plastry (z puszki trochę więcej – plastry są mniejsze)

Olej sezamowy – łyżeczka

Sos sojowy – 3 łyżki

Cukier (brązowy,ewentualnie biały) – 1 łyżeczka

Czosnek – 2 ząbki

Imbir – 2 cm

Sezam – 2-3 łyżki

Olej do smażenia – na kokosowy

Świeży tymianek, (może być również rozmaryn)

Sposób przygotowania:

Mięso umyć, osuszyć, pokroić w kostkę. Marchewkę obrać, pokroić w plasterki. Ananasa pokroić w kostkę. Imbir i czosnek obrać, posiekać.

Na rozgrzanym oleju podsmażyć mięso, gdy się przyrumieni, przełożyć je do miseczki. Na olej który pozostał wrzucić marchewkę, po kilku minutach dodać czosnek i imbir, odczekać chwilę, wlać sos sojowy, olej sezamowy i cukier, dodać mięso, ananasa i orzechy i smażyć jeszcze kilka minut. Na koniec posypać sezamem i dodać gałązki tymianku. 

Danie możemy podać z ziemniakami, kaszą czy ryżem.

Smacznego 🙂

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Antyspam *