KUSKUS Z WARZYWAMI

Wpis z dnia:

DSCN0622Kolejny przepis, tym razem jeszcze szybszy niż poprzedni do tego banalnie prosty.

 

Przepis na 2 porcje.

Wartości odżywcze dla 1 porcji:

Kcal 361

Białko 9,5g

Tłuszcze 12,6g

Węglowodany 47,1g

Błonnik 6,5g

Ilość energii pochodząca z poszczególnych składników: Białko -> 12,5% ; Tłuszcze -> 34,4% ; Węglowodany -> 53,1%

SKŁADNIKI (2porcje):

Kasza kuskus 100g  -> ok.8,5 łyżki, jednak najlepiej zważyć na wadze kuchennej

Oliwa z oliwek 12g –> duża, pełna łyżka

Olej rzepakowy  12g -> jak wyżej

Warzywa mrożone -> pół paczki (można dodać więcej, wybierać wg preferencji, najlepiej żeby nie zawierały ziemniaków, bo może to nie do końca pasować 🙂 )

Papryka -> ja do moich warzyw dodałam, ponieważ nie było jej w składzie, a fajnie się komponuje

Kukurydza -> dodałam również łyżkę kukurydzy

Przyprawy: zioła prowansalskie, pieprz, curry, ostra papryka

WYKONANIE:  Rozgrzać łyżkę oleju, dodać mrożone warzywa, po chwili podlać odrobiną wody, dodać pokrojoną paprykę, dusić, pod koniec doprawić ziołami prowansalskimi. Odmierzyć 100 g kuskusu, zalać go wrzącą wodą* oraz dodać łyżkę oliwy, wymieszać, przykryć np. talerzykiem, odczekać 4-5 minut. Po tym czasie kuskus wsypać do zdjętych z ognia warzyw, doprawić ostrą czerwoną papryką (suszoną z paczuszki), curry i pieprzem.

Smacznego 🙂

*Najlepsze proporcje kaszy kuskus do wody to 1:1,5, wtedy uzyskamy sypką kaszę. W moim przypadku na 100g kaszy użyłam 150 ml wody (plus oliwa).

DSCN0619

 

DSCN0623

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Antyspam *