MITY PODCZAS ODCHUDZANIA

Wpis z dnia:

406aa2ea-d607-4751-828b-5364df4ac942_20100803080825_Dietazzasadami

Chyba nie ma osoby, która nie byłaby kiedyś na diecie. Najczęstszym powodem stosowania różnorakich diet jest chęć zrzucenia kilku kilogramów. Kiedy już decydujemy się schudnąć dookoła pojawia się wiele informacji co powinniśmy jeść, czego unikać, o której godzinie zjeść ostatni posiłek przed snem. Wiele z tych rewelacji mija się jednak z prawdą. Przyjrzyjmy się najpopularniejszym mitom związanym z odchudzaniem.

ZIEMNIAKI TUCZĄ

Jest to zdecydowanie nieprawda. Same ziemniaki zawierają ok. 80 kcal w 100g, także nie są to duże ilości. Skąd więc wzięło się takie przekonanie? Wynika to z faktu, że ziemniaki zazwyczaj polewamy tłustymi sosami. To one są źródłem niechcianych kalorii. Zamiast tego warto skropić je kilkoma kroplami oliwy i posypać świeżymi lub suszonymi ziołami.

NIE WOLNO JEŚĆ PO 18

Ostatni posiłek przed snem należy zjeść 2-3 godziny przed położeniem się do łóżka. Także jeśli chodzisz spać o 20-21 to rzeczywiście możesz po 18 już nic nie jeść. Jednak większość osób kładzie się spać znacznie później. Istotne jest aby podczas snu nie być głodnym, faktycznie gdy śpimy przemiany w organizmie zwalniają, jednak energia nadal jest nam potrzebna. Jeśli zaśniemy z pustym żołądkiem nastawimy nasz organizm na oszczędzanie, dlatego trudniej będzie schudnąć, metabolizm zwolni. Także lepiej zjeść coś lekkiego nawet przed samym snem niż położyć się bez kolacji. W takiej sytuacji wybierzmy posiłek białkowy np. jogurt naturalny czy twarożek.

ABY SCHUDNĄĆ TRZEBA JEŚĆ JAK NAJMNIEJ

Zdecydowanie nie jest to prawdą. Żeby zrzucić nadmiar kilogramów wcale nie trzeba głodować. Takie postępowanie zaburzy tylko tempo metabolizmu w organizmie. Często osoby po przyjściu do dietetyka dziwią się, że mogą zjeść aż tyle. Bywa, że upewniają się czy aby na pewno wskazane porcje są właśnie dla nich, bo wydaje im się tego zbyt dużo. Wystarczy wybierać produkty, które w dużych porcjach nie dostarczą zbyt wielu kalorii oraz mają wysoką gęstość odżywczą (dużo witamin, mikroelementów, niewiele kalorii). Zrezygnować natomiast należy ze słodkich napojów, które mają bardzo dużą wartość energetyczną, jednak w żadnym wypadku nie nasycą organizmu, podobnie jest ze słodyczami.

DOBRA DIETA POWODUJE SZYBKĄ UTRATĘ KILOGRAMÓW

Aby nie doprowadzić do powszechnego efektu jo-jo utrata kilogramów powinna być stopniowa. Najlepiej gdy masa ciała spada o 0,5-1 kg w ciągu tygodnia. Takie tempo będzie najodpowiedniejsze dla organizmu oraz pomoże przyzwyczaić się do zmiany nawyków żywieniowych, które nie powinny skończyć się wraz z utratą zbędnych kilogramów.

JAK RAZ NA JAKIŚ CZAS ZJEM COŚ SŁODKIEGO TO NIE SCHUDNĘ

Dieta to tak naprawdę zmiana nawyków żywieniowych. Jeśli zaczniemy wybierać zdrowe, nieprzetworzone produkty, jeść regularnie, unikać fast-foodów i słodyczy na co dzień, nie stanie się nic złego jeśli raz na jakiś czas zjemy 2 kostki czekolady czy ciastko. Kategoryczne odmawianie sobie słodkości może doprowadzić do zrezygnowania z diety i powrót do słodyczy w zbyt dużej ilości. Pamiętajmy natomiast żeby zachować umiar i nie sięgać po słodkie łakocie codziennie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Antyspam *