Zdrowa przekąska

Wpis z dnia:

DSCN0760Każdy ma czasami ochotę na przekąskę pomiędzy głównymi posiłkami. Zazwyczaj sięgamy po niezdrowe słodycze, jednak jest wiele zdrowszych alternatyw.

 

 Możemy wybrać orzechy, pestki, suszone lub świeże owoce oraz najmniej kaloryczną, ale też najbogatszą w witaminy wersję – świeże warzywa. Po pierwsze wyjdzie nam to na zdrowie, po drugie będzie to tańszy wybór niż słodycze czy chipsy. Może wydać się nam to nudne, jednak mamy do wyboru wiele warzyw: popularna marchewka, kolorowa papryka, chrupiąca kalarepa, pietruszka (mam tu na myśli korzeń, wyczujemy w nim fajną słodycz), kalafior lub brokuł (taaak, są pyszne również na surowo), zielony ogórek, cebulę (niektórzy uwielbiają jeść ją na surowo, jednak pamiętajmy, jest ona ciężkostrawna), cukinię, seler (korzeniowy lub naciowy)… Już uzbierała nam się pokaźna grupa, jednak to jeszcze nie wszystko!

Dodatkowo możemy podać wyżej wymienione warzywa z sosem. Najprostszy będzie chyba czosnkowy (do jogurtu naturalnego dodajemy drobno posiekany czosnek). Opcji oczywiście jest wiele! Pamiętajmy jednak aby unikać majonezu czy kupnych, gotowych sosów, zamienią one naszą zdrową przekąskę na kaloryczną i pełną niezdrowych substancji.

Zachęcam do zamienienia słodyczy na warzywne przekąski. Tym bardziej, że za chwilę nadejdzie wiosna a po niej lato, możemy zacząć dbać o letnią formę już teraz. Chociaż najważniejszym argumentem jest fakt, że zmiana taka wyjdzie wszystkim na zdrowie 🙂

DSCN0758

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Antyspam *